Frågor? Här samlar vi svaren på de vanligaste frågorna!

Vilka dokumentformat kan jag skicka?

Just nu går det fint att skicka worddokument med filändelserna .doc och .docx.

Hur lång tid tar det innan mitt veckobrev översätts och skickas till mottagaren?

E-postmeddelandet går i de flesta fall iväg på direkten. Beroende på belastning kan det vid enskilda tillfällen ta längre tid. När väldigt många e-postmeddelanden ska skickas samtidigt behöver det säkerställas att allt går iväg på ett korrekt sätt. När veckobreven har gått iväg så får du en bekräftelse om vilka e-postadresser som har mottagit ditt meddelande och på vilket språk.

Jag skickade ett brev som var mer än 3000 tecken, vad händer då?

Du kommer att få ett svar från vår Veckobrev för alla som meddelar att du bör korta ner meddelandet och skicka igen.

Jag skrev fel klass i ämnesraden, vad händer nu?

Om du bara är kopplad till en klass så kommer brevet gå fram som vanligt. Om du ansvarar för mer än en klass kommmer du få ett svar från Veckobrev för alla som meddelar att den klass du försöker nå inte finns.

Jag vill ändra min lista (ny elev, ny förälder, elev slutat osv.), hur gör jag?

Fyll i vår mall och skicka in den som en justering till info@veckobrevforalla.se.

Hur kan jag få översättningarna för utskrift?

Skapa en separat lista med er själva som mottagare. Ange listnamnet och e-posta till overatt@veckobrevforalla.se. Nu får ni dokumenten redo för utskrift i er inkorg!

Jag skickade av misstag ett tomt e-postmeddelande till min klass. Vad gör jag nu?

Dina mottagare kommer nu ha tagit emot ett tomt e-postmeddelande. Meddela oss så har du möjlighet att skicka om meddelandet utan att din kvot på 2 meddelanden i veckan påverkas.

Vår skola använder sig av en lärplattform som hanterar våra utskick. Hur kan vi få översatta veckobrev utsända till användarna?

Precis som när ni skapar ett dokument för utskrift så skapar ni en separat lista med er som mottagare. Ange listnamnet och e-posta till overatt@veckobrevforalla.se. Nu får ni dokument som kan laddas upp och läsas på lärplattformen.

Finns det möjlighet att prova?

Absolut! Utan kostnad har ni möjlighet att få 5 dokument á 1000 tecken översatta till 3 språk. Kontakta oss och uppge den e-postadress ni vill använda er av, vilka språk ni önskar och vilken verksamhet ni representerar.

Är det inte samma sak som de översättningstjänster som finns?

Jo, men så mycket mer! Med vår tjänst slipper du all manuell hantering. Du skriver mailet och dokumentet som vanligt, mailar vår tjänst och vi hanterar all distribution så att alla får informationen på det sätt som de önskat. Du behöver inte hantera maillistor eller hålla koll på vem som önskat vilken typ av anpassning. Det sköts automatiskt.

Hur går det till och hur kommer vi igång?

En fullständig beskrivning av hur det går till hittar du här.

Det språk jag önskar översätta till finns inte. Vad gör jag?

Vår ambition är att utöka antal tillgängliga språk hela tiden. Finns inte språket du önskar översätta till så får du jättegärna återkoppla till oss så gör vi vårt bästa för att implementera det. Kanske är det så att mottagaren av veckobreven har ett alternativt språk som hen hanterar bättre än svenska?.

Vilka språk finns tillgängliga?

För närvarande hanterar vår tjänst 103 olika språk. En fullständig lista på språk finner du här.

   
Veckobrev för alla - info@veckobrevforalla.se - Org.nr. 969782-2337 - bankgiro 662-3821